Medior Marketeer

Sittard

Scala is op zoek naar een Medior Marketeer om ons Marketing team in Sittard te versterken. Deze functie vereist een detailgerichte, creatieve, zeer gemotiveerde en zelfsturende persoon die zijn eigen projecten en deadlines tegelijkertijd kan beheren en een actieve bijdrage kan leveren binnen een snel, flexibel en leuk marketingteam.

De Medior Marketeer rapporteert aan de Marketing Manager EMEA en zal nauw samenwerken met de Digital Marketing, Product Marketing, Communications teams en andere interne materiedeskundigen om marketingcampagnes en -initiatieven te ontwikkelen en uit te voeren om leads te genereren en de merkidentiteit en -bekendheid te vergroten met als doel de omzet en het marktaandeel te vergroten.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Werk samen met experts op het gebied van merkonderwerpen en het marketingteam om proactieve marketingcampagnes te ontwikkelen ter ondersteuning van gedefinieerde verticale markten, beurzen, webinars en andere branche-evenementen.
  • Implementeren en uitvoeren van marketingprogramma’s en -activiteiten om merkaanwezigheid in de markt te vestigen en te behouden op basis van de strategieën en doelen die zijn uiteengezet door het managementteam.
  • Neem deel aan creatieve brainstormsessies met leden van het marketingteam tijdens het maken van campagnes en het ontwikkelen van berichten.
  • Deelnemen aan het ontwikkelen van strategie voor online en offline materiaal ter ondersteuning van de merkboodschap.
  • Leid proactief de creatie van casestudy’s, factsheets, productslicks, bedrijfsfactsheets, advertorials, advertenties, direct mail, e-mail, webcasts, communicatie met klanten en partners en andere deliverables indien nodig.
  • Ontwikkel en beheer lead nurturing-programma’s om bewustzijn op te bouwen en de verkoopcyclus te bevorderen.
  • Werk samen met het digitale marketingteam om websiteverbeteringen, sociale media en online advertentieprogramma’s uit te voeren.
  • Bewaak het budget en beheer facturen voor merkspecifieke campagnes.
  • Ontwikkel een goed begrip van de technische eigenschappen en mogelijkheden van het merk en de waardepropositie voor klanten.
  • Onderzoek en identificeer kansen om het merk te positioneren als thought leader in de relevante verticale markten.
  • Bereik organisatiedoelen door eigenaarschap van initiatieven te accepteren; het verkennen van mogelijkheden om waarde toe te voegen aan werkprestaties.
  • Onderzoek mogelijkheden en werk samen met het communicatieteam om prijsaanvragen in te vullen, inclusief nominaties voor partner- en klantprijzen.
  • Verbeter de kennis van de industrie door deel te nemen aan educatieve mogelijkheden; het lezen van vakpublicaties en het bijwonen van branche-evenementen.
BAAN type
  • Full-time
  • Locatie: Sittard
Vereisten
  • Een marketing generalist, met 3-6 jaar ervaring in een marketingrol, bij voorkeur in een software- of bureauomgeving.
  • Je bent iemand die “dingen voor elkaar krijgt” en je houdt van nieuwe uitdagingen.
  • Aantoonbare ervaring in het ontwikkelen en uitvoeren van gerichte marketingcampagnes naar verticale markten. Ervaring in B2B-marketing voor de detailhandel, fastfoodrestaurants en grote consumentenmerken is een pluspunt.
  • Aantoonbare ervaring in het managen van B2B eindgebruikers on- en offline leadgeneratie campagnes; waarbij de kwaliteit van de lead prevaleert boven de kwantiteit van de leads.
  • Beheer de leadcyclus met het bijhouden en rapporteren van metrische gegevens om:
    • Maximaliseer de conversieratio’s,
    • Koester leads die nog niet klaar zijn voor de verkooptrechter
    • Trends identificeren
    • Identificeer verbeterpunten
  • Ervaring met het werken met Google Analytics of andere vergelijkbare tools.
  • Beschikken over sterke analytische vaardigheden om conclusies te trekken en strategische aanbevelingen te doen op basis van gegevens.
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden en presentatievaardigheden.
  • Zelfverzekerde en professionele interpersoonlijke stijl.
  • Een opleiding op HBO-niveau in Marketing of aanverwant vakgebied is vereist.
  • Vereiste reistijd: 10% van de tijd om naar branche-evenementen, beurzen en/of STRATACACHE-kantoren te reizen.
Bonus punten
  • Engelse taal is een must, Frans is een pluspunt.

Wat biedt Scala

  • Marktconform salaris
  • Bedrijfslaptop en telefoon
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden (zoals pensioenregeling, bedrijfsfitness)
  • Mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en groei
  • Gemotiveerde teamleden, leergierig en ontwikkelend
  • Mooi ergonomisch modern kantoor
  • Heerlijke koffie, vers fruit en leuke teamactiviteiten

Heeft u vragen of wilt u meer informatie, bezoek dan onze website www.scala.com 
of neem contact op met Sandra Theunissen HR Manager EMEA (+31 6 46 33 48 63)

Klinkt dit als jou?