Scala EMEA neemt meerdere Technical Support Engineers in dienst om technische ondersteuning te bieden voor Digitale Communicatie Oplossingen op basis van Scala-technologieën.
Als primaire verantwoordelijkheden zul je:
- Evalueren en diagnosticeren van technische vragen en/of projectproblemen van klanten (meestal gerelateerd aan Scala-software, hardware en/of configuratie).
- Maak gebruik van interne en externe software-toolsets om door klanten gemelde problemen op te lossen en werk nauw samen met de klanten om de problemen op te lossen en aan de behoeften van de klant te voldoen. Assisteren bij wijzigingen in de softwareconfiguratie, het leveren van nieuwe hardware-installaties en het uitvoeren van andere noodzakelijke taken.
- Werk effectief samen met interne belanghebbenden om de werkvoorraad te beheren en technische problemen op te lossen.
- Documenteer door de klant gerapporteerde problemen, inclusief de stappen die zijn genomen om tot een oplossing te komen, en andere relevante informatie in het centrale ticketingsysteem van het bedrijf.
- Zorg ervoor dat elk ticket op de juiste manier wordt opgelost of geëscaleerd (indien nodig).
Soort Baan
- Full-time
- Locatie: Sittard
Kwalificaties & vaardigheden
- Voor deze functie is een Nederlands MBO4+ diploma in Informatie- en Communicatietechnologie (ICT/IT) of een gelijkwaardige opleiding nodig – of een gelijkwaardig opleidingsniveau (ook in landen buiten Nederland).
- Minimaal 2 jaar werkervaring in een klantsuccesrol, bij voorkeur in een Software Solutions-omgeving.
- Affiniteit met coderen (Python) of softwareontwikkeling is een pluspunt, maar niet verplicht.
- Je hebt ervaring met het werken met Windows besturingssystemen.
- Hoewel diepgaande kennis van netwerken en serverbeheer geen must is, kan ervaring op deze gebieden nuttig zijn.
- Je schrijft en spreekt vloeiend de Engelse taal
- Kennis van de Duitse taal is een pre;
- Nederlandse taalvaardigheid is GEEN must;
Talenten
- Uitstekende communicatievaardigheden.
- Sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden zijn cruciaal voor deze functie. Je houdt van “de puzzel” en benadert deze met de mentaliteit van een detective. Analyseer, beoordeel, test, sluit uit, herhaal… totdat je de puzzel hebt opgelost.
- Je bent erg leergierig. Omdat Scala zijn eigen digitale communicatiesoftware en unieke oplossingen heeft, zijn de bestaande vaardigheden waarover u beschikt uitstekend, maar het is onwaarschijnlijk dat u deze voor 100% zult toepassen of voldoende zult zijn voor uw dagelijkse taken. Er zullen nieuwe vaardigheden moeten worden verworven. Je Scala-teamgenoten zorgen voor training, begeleiding en hulp, maar daarnaast zorgt een proactieve, nieuwsgierige wens om je kennis uit te breiden en te leren ervoor dat je uitblinkt in je werk.
- Je kunt goed in teamverband werken, maar ook op eigen initiatief.
- Het helder kunnen uitleggen van een technisch probleem aan een klant/collega is voor jou vanzelfsprekend en je kunt zowel mondeling als schriftelijk zeer goed op een professionele manier communiceren.
- Je beschikt over uitstekende luister-, vraag- en triagevaardigheden.
- Flexibiliteit wordt zeer gewaardeerd en je hebt een uitstekende werkethiek.
- Je hebt een hands-on en “laten we dit samen doen” mentaliteit.